PACIENTŲ TEISIŲ ĮGYVENDINIMO TVARKA

Teisė į kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas

 Teisė pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą ir sveikatos priežiūros specialistą

Teisė į informaciją

Teisė susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose

Teisė nežinoti

Informacija apie paciento sveikatos būklę, ligos diagnozę, ligoninėje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdu, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę negali būti pacientui (jo atstovui) pateikiama prieš jo valią. Atsisakymą informacijos pacientas (jo atstovas) turi aiškiai išreikšti ir patvirtinti parašu medicinos dokumentuose. Tokios informacijos pateikimo pacientui apribojimai netaikomi, kai dėl paciento atsisakymo gauti informaciją gali atsirasti žalingų padarinių pacientui ar kitiems asmenims.

Teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą

Teisės į privataus gyvenimo neliečiamumą ypatumai

Paciento teisė į anoniminę sveikatos priežiūrą

Teisę į sveikatos priežiūros paslaugas, neatskleidžiant asmens tapatybės, turi ne jaunesni kaip 16 metų pacientai, sergantys Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyto sąrašo ligomis. Už sveikatos priežiūros paslaugas, neatskleidžiant asmens tapatybės, pacientas moka pats, išskyrus teisės aktų nustatytas išimtis.

Paciento dalyvavimas biomedicininiuose tyrimuose ir mokymo procese

Be paciento (jo atstovo) rašytinio sutikimo negalima jo įtraukti į biomedicininius tyrimus.

Įtraukiant pacientą į biomedicininius tyrimus ir mokymo procesą, turi būti vadovaujamasi nuostata, kad paciento interesai ir gerovė yra svarbesni už mokslo interesus.

Naudojant informaciją mokslo ir mokymo tikslais, neturi būti pažeidžiamas paciento asmens privatumas.

Teisė skųstis

Pacientas (jo atstovas), manydamas, kad Poliklinikoje buvo pažeistos jo teisės ar teisėti interesai, turi teisę Poliklinikai pateikti skundą (rašytinį kreipimąsi), laikydamasis pacientų skundų nagrinėjimo tvarkos turinio ir formos reikalavimų.

Nagrinėjami tie skundai, kurie yra paciento (jo atstovo) pasirašyti, nurodytas jo vardas ir pavardė, faktinė gyvenamoji vieta ir duomenys ryšiui palaikyti, išdėstyta skundo esmė. Jeigu skundą pateikia paciento atstovas, nurodomas atstovo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pacientas, kurio vardu jis kreipiasi. Neįskaitomi ar šiame punkte nurodytų reikalavimų neatitinkantys skundai grąžinami pacientui (jo atstovui) ir nurodoma grąžinimo priežastis.

Poliklinika, gavusi paciento (jo atstovo) skundą, privalo jį išnagrinėti ir raštu pranešti pacientui (jo atstovui) nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 5 dienas.

PACIENTO PAREIGOS IR JŲ ĮGYVENDINIMO TVARKA

Asmuo, dalyvaudamas sveikatinimo veikloje ir lankydamasis Poliklinikoje privalo:

Vaikų vežimėlius draudžiama nešti į Poliklinikos vaikų poskyrio patalpas, taip pat vežimėlius kelti liftu ir vežioti po polikliniką. Vežimėliai gali būti paliekami lauke arba poliklinikos pagrindinio pastato pirmojo aukšto fojė.

Pacientas privalo informuoti Polikliniką (atvykęs į registratūrą) apie pasikeitusį adresą ar kitus kontaktinius duomenis.

Pacientų įvardyti lūkesčiai ir specialistų nustatyti paciento sveikatos priežiūros poreikiai gali skirtis.

Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas, sveikatos priežiūros paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, išskyrus atvejus, jei tai grėstų pavojus paciento gyvybei.

 

SUSIPAŽINAU IR NORIU PARSISIŲSTI FORMĄ